شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

نقد و بررسي سيستم چاپ افست توسط چاپ متين

مركز تخصصي انواع خدمات چاپي بصورت آنلاين در كشور

۲۷ بازديد

آخرين مقاله اي كه در سايت خبري ساعت 24 منتشر شده است براين اساس هست كه ما قصد داريم در اين مقاله در خصوص مزاياي چاپ افست و تفاوت آن با چاپ ديجيتال و خدماتي كه مي توانيم از چاپ افست براي كارهاي چاپي خود استفاده بكنيم نيز بصورت تفسيري و كامل مقاله را به تحرير در بياوريم.

چاپ افست يك سيستم چاپ معمولي مي باشد كه در آن جوهر از يك صفحه به يك لاستيك متنقل مي شود و سپس به سطح چاپ مي رسد.

تكنيك چاپ افست با استفاده از يك حامل، تصويري كه بايد چاپ بشود جوهر را از غلطك دريافت مي كند و برروي كاغذ پياده سازي ميكند.

توسعه صنعت چاپ افست و مخصوصا صنعت چاپ مطلبوعات از سال 1875 توسط رابرت باركلي از انگلستان كه براي چاپ برروي قلع و در سال 1903 توسط ايا واشنگتن از ايالات متحده براي چاپ برروي كاغذ رشد و توسعه پيدا كرد.

ليتوگرافي در چاپ افست يكي از رايج ترين روش هاي ايجاد مواد چاپي است. كه مي تواند به رايج ترين بخش هاي چاپي كه از اين صنعت براي خدمات چاپي از آن بهره گرفته مي شود به مجلات، روزنامه ها، چاپ بروشور ، چاپ پاكت ، چاپ سربرگ ،چاپ كارت ويزيت ، چاپ ليبل ، چاپ تراكت ، چاپ سررسيد و بسياري موارد زيادي كه درخواست تكثير حجم زياد وجود دارد از اين شيوه چاپي يعني چاپ افست استفاده شود. چاپ افست در مقايسه با ساير روش هاي سيستم چاپي از لحاظ اقتصادي و كيفيت و سرعت بالا از محاسن بالايي برخورد دارد است كه به تفصيل به آن اشاره ميكنيم.

در اكثر مطبوعات و مجلات اين شيوه سيستم چاپي رايج ترين و متداول ترين شيوه چاپي مي باشد كه از آن استفاده مي شود.

مزاياي چاپ افست در مقايسه با ساير روشهاي چاپي عبارتند از:

در چاپ افست تصاوير از كيفيت بسيار بالا و شفافي برخوردار است و از نظر كيفيت و تميز اين نوع سيستم بي عيب و نقص مي باشد. براي مثال بافت هايي كه در تصوير وجود دارد در اين سيستم چاپي به خوبي قابل تشخيص و با كيفيت خواهد بود.

سرعت بالا در تكثير در يك مدت زمان كوتاه كه اين سيستم چاپي را از ساير سيستم هاي چاپي متمايز مي كند.

عمر چاپ و رنگ هايي كه برروي كاغذ قرار ميگيرد در مقايسه با سيستم هاي چاپي ديگر غيرقابل مقايسه هست زيرا اين سيستم چاپي بدون دخالت دست صورت مي گيرد و جوهر بصورت بهينه شده برروي كاغذ قرار ميگيرد و همين سبب مي شود بيش از يك ميليون طيف رنگي را ايجاد بكند.

هزينه چاپ افست بسيار مناسب تر و ارزان تر از سيستم هاي چاپي ديگر مي باشد و علاوه بر كيفيت بالا يك چاپ با كيفيت را در اختيار شما قرار مي دهد و به همين دليل خدمات چاپي خودتان كه در تيراژ بالا هستند مثل چاپ كارت ويزيت ، چاپ تراكت و … كه در تيراژ بالا معمولا به چاپ مي رسد اين سيستم چاپي بشدت مقرون به صرفه و ارزان مي باشد.

معايب اصلي چاپ افست با ساير سيستم هاي چاپي عبارت اند از:

سيستم چاپ افست براي چاپ تصاوير زياد مناسب نمي باشد و از اين شيوه براي چاپ تصوير و صورت زياد توصيه نمي شود.

در اين سيستم چاپي دقت چاپي تصاوير پس زمينه بسيار پايين مي باشد.

از اين سيستم براي چاپ در تيراژ كم و در يك مدت زمان بسيار كوتاه چند ساعته زياد به صرفه و منطقي و در بعضي از موارد غير قابل اجرا مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.