یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

طراحي تراكت با ورد

مركز تخصصي انواع خدمات چاپي بصورت آنلاين در كشور

۴۸ بازديد

چاپ تراكت هنوز بعنوان يكي از اصلي ترين ابزار هاي تبليغاتي و معرفي سازمان و يا يك محصول در دنيا جاي دارد. درج اطلاعات و قرار گيري محل مناسب مطالب در تراكت ، يك اصل و قبل از طراحي تراكت با ورد بايد به آن توجه داشته باشيد. براي آشنايي بيشتر در خصوص اينكه چه مطالبي بايد درون تراكت خود درج بكنيد كافي است مقاله مطالب مندرج در تراكت را مطالعه بفرماييد.

در كل در طراحي تراكت لزوما نبايد يك طرح خارق العاده و يا يك ديزاين بسيار پيچيده و خاصي داشته باشد همين كه در تراكت شما مطالب بسيار گويا بهمراه عكس باشد بگونه اي كه هر خواننده با خواندن مطالب شما به راحتي بتواند به خدمات مجموعه شما برسد كفايت مي كند.

ما سعي كرديم در مجموعه چاپ متين كار با نرم افزار هاي مختلف و كاربردي بصورت گام به گام براي شما بيان بكنيم در اين مقاله سعي كرديم بصورت كاملا تخصصي طراحي تراكت با ورد را براي شما بيان بكنيم. در مقاله گذشته طراحي تراكت با فتوشاپ را براي شما آموزش داديم. اين آموزش طراحي تراكت با ورد براساس سيستم نرم افزار  Microsoft Word 2016 آماده و تنظيم شده است.

ما در گذشته مقالاتي نظير طراحي سربرگ در ورد ، طراحي بروشور با ورد و طراحي كارت ويزيت با ورد را بطور كامل براي شما تشريح كرديم.

اين آموزش مانند ساير مقالات آموزشي بصورت گام به گام تنظيم و آماده سازي شده است.

براي طراحي تراكت دو شيوه وجود دارد. شيوه اول طراحي با استفاده از المان ها و ابزارهاي موجود در ورد كه از ابتدا بايد طراحي بشود و روش دوم با استفاده از نمونه هاي آماده در نرم افزار ورد. كه در اين آموزش هر دو شيوه را براي شما بطور كامل بيان ميكنيم.

روش اول

گام اول

در اين مرحله ابتدا بهتر است ايده پياده سازي طراحي خودتان را با استفاده از يك قلم و خودكار طراحي خودتان را بروي يك كاغذ پياده سازي بكنيد.

گام دوم

در ابتدا شما بايد براساس سايزي كه قرار است تراكت خودتان را طراحي بكنيد برگه تان را تنظيم بكنيد.

براي اين كار از سربرگ Layout در زير مجموعه Page Layuot برروي Size كليك كرده و در پنجره باز شده اگر سايز دلخواه شما در ليست باز شده وجود نداشت مي توانيد در انتهاي ليست برروي More Paper Size كليك كرده و در پنجره باز شده در سربرگ PaPer اندازه دلخواه خودتان را براساس سانتي متر تنظيم بكنيد. توجه داشته باشيد كه سيستم كامپيوتر و نرم افزار خودتان برروي CM تنظيم شده باشد.

ما قصد طراحي تراكت سايز A5 را داريم به اين خاطر تنظيمات برگه خودمان را در حالت ۱۴٫۵ در ۲۰ تنظيم مي كنيم.

Designed flyer with Word1

Designed flyer with Word2

گام سوم

در اين مرحله حالت افقي يا Landscape و يا حالت عمودي يا Portrait برگه خودتان را مشخص مي كنيد. كه براي اين كار از سربرگ Layout در زير مجموعه Page Layuot برروي Orientation زده و هريك از حالت موجود را انتخاب مي كنيد.

Designed flyer with Word3

گام چهارم

در اين مرحله ما قصد داريم يك تصوير در پس زمينه كار خودمان قرار بدهيم و نوشته ها لوگو را بروي اين پس زمينه تعبيه بكنيم.

براي اين كار در سربرگ Insert برروي Pictures كليك كرده و از بين تصاوير ذخيره شده در كامپيوتر خود يكي را متناسب با طراحي خودتان انتخاب ميكنيد.

Designed flyer with-Word4

گام پنجم

در اين مرحله شما به تنظيمات تصاوير مي پردازيد براي اين كار براي جابجا كردن تصاوير برروي تصوير كليك كرده و سپس در سربرگ Format و سپس در قسمت Wrap Text كليك كرده و سپس برروي حالت Square قرار مي دهيد و در اين قسمت Position محل قرار گيري تصوير خودتان را برروي برگه خود تنظيم مي كنيد.

و با استفاده از ابزارهايي كه در كنار تصوير قرار دارد اندازه تصوير خودتان را مشخص مي كنيد.

Designed flyer with Word5

گام ششم

در اين مرحله ما قصد داريم رنگ و نور وضوح و ساير المان هاي ديگر تصوير خودمان را تنظيم بكنيم براي اين كار با يكبار كيلك برروي تصوير و سپس در نوار ابزار بالا برروي Format كليك كرده و در زير مجموعه Adjust تمامي تنظيمات تصاوير خودمان را چه از لحاظ نور و وضوح و روشنايي تنظيم مي كنيد تا تصوير به آن كيفيت و وضوح دلخواه خودمان برسد.

گام هفتم

در اين مرحله لوگوي خودمان را را با استفاده از روشي كه در گام چهارم توضيح داده شد برروي برگه خود آپلود ميكنيد و با استفاده از گام پنجم محل قرار گيري لوگو برروي صفحه را مشخص ميكنيد.

Designed flyer with Word6

گام هشتم

در اين مرحله ما قصد داريم نوشته هاي دلخواه خودمان را برروي برروي برگه پياده بكنيم

براي اين كار از نوار ابزار بالا برروي Insert و سپس در زير مجموعه Text بررروي Text Box زده و در پنجره باز شده يكي را براساس دلخواه انتخاب ميكنيم و اين Text Box باز شده برروي صفحه به راحتي ميتوانيم در هر جاي صفحه به حركت در بياوريم و نوشته دلخواه خودمان را داخل آن بنويسيم و هر جاي تصوير كه نياز شد به حركت در بياوريم.

Designed flyer with Word7

گام نهم

براي تنظيمات Text Box كافي است يكبار برروي آن كليك كرده و سپس در نوار ابزار بالا برروي Format كليك كرده در اين نوار ابزار شما به راحتي ميتوايند رنگ پس زمينه و حتي حذف پس زمينه با استفاده از ابزارهاي موجود تنظيم بكنيد.

Designed flyer with Word8

گام دهم

در اين مرحله تنظيمات نوشته را مي توانيد در سربرگ Home به راحتي سايز و نوع و رنگ فونت را انتخاب و تنظيم بكنيد.

Designed flyer with Word9

روش دوم

گام اول

در اين مرحله شما در پنجره باز شده در word برروي نوار ابزار بالا و برروي File و سپس برروي New كليك مي كنيد. (توجه داشتيد سيستم شما به اينترنت وصل باشد)

در قسمت Search نوشته Flyers را مي زنيد و از بين عكس هايي كه در خود نرم افزار Word وجود دارد يكي را به دلخواه انتخاب بكنيد.

Designed flyer with Word10

Designed flyer with Word11

گام دوم

در اين مرحله طبق مرحله اول در روش اول سايز بندي كه شما قصد داريد چاپ تراكت خودتان را انجام بديد را تنظيم مي كنيد.

گام سوم

در اين مرحله تراكت باز شده را بطور كامل شخصي سازي بكنيد.

Designed flyer with Word12

اميدوار هستيم مقاله طراحي تراكت با ورد براي شما مفيد بوده باشد و بتوانيد به راحتي با كمترين هزينه چاپ تراكت فوري و چاپ تراكت ارزان داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.