یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

طراحي كارت ويزيت با ايلوستريتور

مركز تخصصي انواع خدمات چاپي بصورت آنلاين در كشور

۴۲ بازديد

شركت ها و هر سازماني براي معرفي برند و راه هاي ارتباطي خود با مشتريان نيازمند چاپ كارت ويزيت براي خود مي باشند. مرحله قبل از چاپ كارت ويزيت فوري طراحي كارت ويزيت مي باشد. ما در چاپ متين يكسري مقالات كليدي از جمله نكات ضروري كارت ويزيت را براي شما بيان كرديم كه براساس اين مقالات مطالب ضرروي و كليدي كه بايد درون كارت ويزيت وجود داشته باشد كه سبب جذابيت هر چه بيشتر كارت ويزيت بشود براي شما بيان شده است.

ما قصد داريم در اين مقاله جنبه آموزشي طراحي كارت ويزيت را براي شما بيان كنيم. ما در مقالات گذشته آموزش هاي متعدد با نرم افزارهاي مختلف از جمله طراحي كارت ويزيت با ورد و طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ بطور مفصل و گام به گام براي شما تشريح كرديم و در اين مقاله قصد داريم طراحي كارت ويزيت با ايلوستريتور را براي شما بصورت مرحله به مرحله از ابتدا تا انتها براي شما تشريح بكنيم.

در آموزش طراحي كارت ويزيت با ايلوستريتور سعي شده است به گونه اي توضيح داده بشود كه حتي كساني كه تا به الان به ايلوستريتور كاري انجام نداده اند به راحتي بتوانند يك طراحي كارت ويزيت با ايلوستريتور بطور زيبا و شكيل داشته باشند.

نرم افزار ايلوستريتور يك نرم افزار طراحي و براساس سيستم برداري مي باشد. اين نرم افزار توسط شركت Adobe ساخته و راه اندازي شده است. اين شركت نرم افزارهاي متعددي در زمينه طراحي دارد كه مهم ترين اين نرم افزار ها نرم افزار فتوشاپ مي باشد. كه ما كاربردهاي متعدد نرم افزار فتوشاپ را در طراحي هاي مختلفي از جمله طراحي تراكت با فتوشاپ و يا طراحي بروشور با فتوشاپ را بطور كامل بيان كرديم و به نوعي جنبه ها و كارايي هاي مختلف اين نرم افزار را براي شما تشريح كرديم.

نرم افزار ايلوستريتور يك نرم افزار طراحي مي باشد كه از نظر ابزاري و كاربردي شباهات بسيار زيادي به نرم افزار كورل دارد زيرا سيستم كارايي هر دو نرم افزار بصورت برداري و در زمينه طراحي بشدت كاربرد دارد.

نرم افزار فتوشاپ بيشتر يك نرم افزار طراحي و اديت كردن تصوير يا فيلم مي باشد.

طراحي كارت ويزيت با ايلوستريتور

گام اول

در مرحله اول شما بايد توجه داشتيد كه قصد داريد چه نوع كارت ويزيتي را به چاپ برسانيد. ابعاد كارت ويزيت قرار است چند در چند باشد. لذا انتخاب و سايز بندي كارت ويزيت خود قبل از طراحي كارت ويزيت بسيار مهم و ضرروي مي باشد. ما قصد داريم يك كارت ويزيت ۹ در ۶ را به شما آموزش بدهيم.

در اين مرحله با باز كردن نرم افزار ايلوستريتور در سربرگ File برروي New كليك كرده و از از پنجره باز شده سيستم نرم افزار خود را در حالت سانتي متر قرار داده و ابعاد ۹ در ۶ سانتي متر را در كادر عرض و ارتفاع مي نويسيد و سپس برروي گزينه Creat كيليك مي كنيد.

Business card design with Illustrator1

Business-card-design-with-Illustrator2

گام دوم

براي شروع طراحي بايد ابتدا يكسري ابزارهايي را فعال بكنيد. ابتدا بايد از سربرگ View برروي Smart Guides مي زنيد. با فعال كردن اين نرم افزار سبب مي شود نسبت Object ها با ساير Object خط و خطوطي ترسيم مي شود و شما محل قرار گيري آنها را به راحتي مي توانيد تشخيص بدهيد.

Business-card-design-with-Illustrator3

گام سوم

در اين مرحله مي توانيد يك حاشيه امن براي داخل كارت ويزيت ايجاد بكنيد. براي اين كار كافي است از ابزار سمت راست نرم افزار برروي Rectangle Tools يا دكمه ميانبر M را انتخاب كرده و با يك كليك برروي صفحه يك پنجره براي شما باز مي شود در پنجره باز شده ابعاد ۸٫۵ در ۵٫۵ را براي خود ايجاد مي كنيد و سپس با استفاده از ابزارهاي بالا رنگ كادر خود را در حالت حاشيه مشكي و داخل را در حالت بي رنگي قرار مي دهيد.

Business-card-design-with-Illustrator4

گام چهارم

در اين مرحله اگر قصد داريد چاپ كارت ويزيت خودتان را با سيستم چاپي افست انجام بدهيد بايد كد رنگي خودتان را در حالت CMYK قرار بدهيد و اگر قصد داريد با سيتم چاپي ديجيتال اين كار را انجام بدهيد بايد طراحي خودتان را در حالت RGB قرار بدهيد. براي اين كار در سربرگ File برروي Document Color Mode و بعد حالت CMYK را انتخاب بكنيد.

Business-card-design-with-Illustrator5

گام پنجم

در اين قسمت مراحل شروع طراحي آغاز مي شود كه شما مي توانيد.

شما به سه طريق مي توانيد كار طراحي خودتان را پيش ببريد:

روش اول مي توانيد با استفاده از نمونه و طرح هاي آماده موجود در اينترنت و با ايجاد تغييرات در نوشته ها طرح خودتان را نهايي بكنيد.

روش دوم اين است كه شما مي توانيد با استفاده از يكسري عكس ها و المان هايي موجود در نرم افزار داريد ايلوستريتور كار طراحي خودتان را پيش ببريد كه ما قصد داريم روش دوم كه روش سخت تر و پيچيده تري مي باشد را براي شما ترسيم بكنيد.

منظور از تصوير شما اگر در حوزه فروش ماشين قصد طراحي كارت ويزيت داريد مي توانيد يك ماشيني كه خودتان بهش علاقه داريد را به كارت ويزيت خود اضافه بكنيد.

براي شروع با استفاده از ابزار كناري در ايلوستريتور يك ستاره را ايجاد بكنيد.

با استفاده از ابزارهاي موجود در نرم افزار ايلوستريتور كار طراحي خودتان را انجام بدهيد.

Business-card-design-with-Illustrator6

گام ششم

در اين مرحله شما با استفاده از ابزار Pen يا (P)  مي توانيد يكسري خطوط منحني ايجاد بكنيد.

Business-card-design-with-Illustrator7

گام هفتم

در اين مرحله مي توانيد با استفاده از ابزار Gradient در سمت نوار ابزار مي توانيد يك طيف چند رنگي براي كار خود ايجاد بكنيد. و شما مي توانيد با استفاده از غلطك هاي موجود در اين قسمت طيف رنگي خودتان را به حركت در بياوريد.

Business-card-design-with-Illustrator8

گام هشتم

در اين مرحله مي توانيد با آپلود كردن تصاوير به طرح خود طراحي خودتان را شخصي سازي كنيد. اين تصوير مي تواند يك لوگو و يا هر چيز ديگري باشد.

گام نهم

در اين مرحله شما مي توانيد با استفاده از ابزار Text كه در نوار ابزار سمت چپ قرار دارد هر متن و يا جمله اي كه مد نظرتون هست را قرار بدهيد.

Business-card-design-with-Illustrator9

گام دهم

در اين مرحله مي توانيد رنگ پس زمينه را به هر رنگي ك مد نظرتون هست تغيير بدهيد. اين كار را مي توانيد هم يك رنگ ساده يا يك طيف رنگي و يا با آپلود يك تصوير در پس زمينه ايجاد بكنيد.

Business-card-design-with-Illustrator10

گام يازدهم

در اين مرحله براي اينكه فونت ها و نوشته هايي كه درون طرح خود ايجاد كرديد بخواهيد به راحتي در سيستم ديگر باز بكنيد بگونه اي كه آن فونت تغيير نكند كافي است از سربرگ Type برروي Create outline بزنيد تا نوشته شما به حالت Object تبديل بشود.

گام دوازدهم

در اين مرحله شما مي توانيد از طراحي خود يك خروجي PDF بگيريد و با استفاده از يك سيستم ديجيتال آن را پرينت كرده تا عيب و نقصي كه اگر داشته باشد بتوانيد آنرا رفع و سپس به چاپ در تيراژ بالا برسانيد.

براي اين كار در سربرگ File برروي Save as زده و سپس خروجي PDF بگيريد.

Business-card-design-with-Illustrator11

ما سعي كرديم در اين مقاله بطور مختصر و گام به گام طراحي كارت ويزيت با ايلوستريتور را به شما آموزش بدهيم.اين نرم افزار كاربردهاي بسيار زياد و متنوعي دارد كه براي آگاهي كامل تر از اين نرم افزار بايد يكسري سي دي هاي آموزشي اين نرم افزار را مطالعه بفرماييد تا به جنبه هاي بسيار زياد و كاربردي اين نرم افزار پيشرفته برسيد.

اميدوار هستيم اين مقاله طراحي كارت ويزيت با ايلوستريتور براي شما مفيد بوده باشد و بتوانيد يك كارت ويزيت بسيار زيبا و قشنگ براي خودتان طراحي كرده و آن وقت مي توانيد يك چاپ كارت ويزيت ارزان داشته باشيد.

نرم افزار ایلوستریتور

Adobe Illustrator نرم افزار گرافیکی است که برای افرادیکه کار طراحی می کنند بسیار کاربردی است. از لوگوی شرکت گرفته تا بیلبورد بزرگراه و کارت تولد – همه اینها در Illustrator طراحی می شوند.

Adobe Illustrator ابزاری برای طراحی وکتور است ، به این معنی که شما می توانید آثار هنری را در هر مقیاس و بدون کاهش کیفیت ایجاد کنید. این یک ابزار فوق العاده برای طراحی لوگو ، ایجاد آثار هنری وکتور پیچیده و بازی با طراحی تایپوگرافی مصور است

  • قابلیت طراحی طرح های وکتور بسیار پیچیده با قابلیت های بسیار پیشرفته
  • کارهای تصویرسازی مثل موشن گرافیک و …
  • قابلیت تایپوگرافی بسیار پیشرفته با ابزار مخصوص این کار
  • قابلیت رنگ کردن تصاویر با خاصیت گرادیانت به صورت طیف رنگی از رنگ خاصی به رنگ دیگر و قابلیت تعیین شفاقیت رنگ
  • قابلیت رنگ آمیزی و طرح ریزی به صورت پرسپکتیو
  • قابلیت ایجاد Stroke های بسیار زیبا و حرفه ای
  • و …
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.