یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نكات ضروري در طراحي ست اداري

مركز تخصصي انواع خدمات چاپي بصورت آنلاين در كشور

۲۸ بازديد

در دنياي مدرن امروز هر سازمان و نهادي به دنبال يك سازمان منسجم و يك دست و قوي مي باشد كه بتواند با بقيه رقباي خود بصورت جدي وارد رقابت بشود.

سعي ميكند اين رقابت را علاوه بر قيمت و كيفيت در حوزه ظاهر سازماني خود هم رعايت بكند. اين ظاهر شامل موقعيت مكاني سازمان گرفته تا ديزاين داخلي سازمان گرفته تا بخش هاي چاپي يك سازمان.

ما سعي كرديم تمام تجربيات ساليان طراحان مجموعه چاپ متين را براي شما به تحرير در بياوريد تا اينكه بتوانيد از سلسله نكات ضروري در طراحي ست اداري را براي شما بيان بكنيم و اميداور هستيم كه اين مقاله نكات ضروري در طراحي ست اداري براي شما مفيد واقع بشود.

براي انتقال و پياده سازي تجربيات به سيستم نيازمند رعايت يكسري اصول و استاندارد هاي اوليه چاپ مي باشد كه بايد اين موارد رو رعايت بكنيد.

ما سعي ميكنيم در اين مقاله نكات ضروري در طراحي ست اداري علاوه بر نكات ضرروي و استانداردهاي چاپ نكاتي در خصوص طراحي و ديزاين ست اداري به شما ارائه بدهيم.

نكته اول

در طراحي ست اداري مهم ترين نكته و پيش از هر چيز ابتدا بايد شما به كد رنگي خود نهايت توجه را داشته باشيد. اين كد رنگي اساس شكل گيري رنگ سازماني يك شركت را خلق مي كند. شما اگر به كد رنگي خود دقت نكنيد و به اين نكته توجه نكنيد كه قرار است با چه سيستم چاپي ست اداري شما قرار است چاپ بشود باعث مي شود تمام زحمات خود در طراحي ست اداري از بين برود.

نكته دوم

انتخاب فونت مناسب و خوانا متناسب با فونت لوگو و يا نامه هاي ارسالي كه قرار است در آن متن هايي نوشته بشود بسيار ضرورت دارد.

لذا انتخاب يك فونت زيبا و شكيل و در عين حال متناسب با فونت نوشتاري سازماني شما بسيار مهم و ضروري مي باشد.

نكته سوم

بكار گيري يكسري تصاوير متناسب با عملكرد سازماني شما كه هر شخصي با روئيت اين چاپ ست اداري شما نيازي به خواندن نوشته هاي داخل آن برگه نكند و كاملا گويا باشد كه اين نامه از طرف چه سازماني به دست آن رسيده است.

لذا وجود يكسري تصاوير زيبا و متناسب براي تاثير پذيري ست اداري شما بسيار كمك مي كند. اين نكته را هم توجه كنيد بعضي وقت ها نبود يك تصوير از بودن آن تصوير سودمند تر خواهد بود لذا اگر قصد داريد از تصوير در طراحي ست اداري خود استفاده بكنيد سعي بكنيد يك انتخاب عالي و مناسب داشته باشيد.

نكته چهارم

سعي كنيد در طراحي از فضايي كه مي توانيد طراحي بكنيد نهايت استفاده را بكنيد و منظور از نهايت استفاده در طراحي به اين معنا نيست كل فضاي خالي طرحتون رو با تصوير و نوشته پر بكنيد منظور اين است كه اتفاقا مثلا در طراحي چاپ سربرگ شما بايد از حداقل ممكن فضاي خودتون بتونيد نهايت استفاده را ببريد و تمام مطالب را در يك محدوده بسيار كم بگنجانيد.

نكته پنجم

اگر قصد طراحي ست اداري براي يك سازمان شناخته شده و بزرگ هستيد سعي كنيد از طرح هاي ساده و گويا استفاده بكنيد و بيشتر سعي بكنيد نام و برند سازمان رو بولد نشون بديد و هدف اصلي شما از طراحي براي اين سازمان ها نشان دادن نام برند تجاري آن در ست اداري باشد و از يكسري طراح هاي خاص و شلوغ كه مخاطب را از نام برند دور بكند اصلا استفاده نكنيد. ولي اگر براي يك سازمان كم تر شناخته شده قصد طراحي داريد سعي كنيد از يكسري طراح هاي جذاب و قشنگ كه باعث بشه مشتري درگير طرح بشود و همين باعث بشود نام برند سازمان شما رو بيشتر بخاطر بياورد.

نكته ششم

محل قرار گيري لوگو و برند سازماني شما به همان اندازه انتخاب كد رنگ مهم مي باشد. محل مناسب لوگو مهم ترين نكته در طراحي و چاپ ست اداري مي باشد. سعي كنيد در طراحي ها بهترين نقطه را در هر طراحي به لوگو اختصاص بدهيد. چه در طراحي و چاپ پاكت و چه طراحي و چاپ كارت ويزيت و غيره بايد به اين نكته بشدت توجه بكنيد.

نكته هفتم

در طراحي حتما از آدرس و مشخصات ضرروي كه نيازمند آن است كه مشتريان شما به راحتي بتوانيد از نوشته هاي درج شده در طراحي ست اداري به شما دسترسي پيدا بكند كه اين دسترسي شامل شماره تماس و آدرس ايميل و شماره فكس و بقيه موارد مي باشد استفاده بكنيد.

نكته هشتم

سعي بكنيد اگر قصد چاپ ست اداري خودتان را داريد از يك جنس كاغذي استفاده بكنيد كه باهم تناسب داشته باشند به گونه اي كه اگر قرار است از كاغذ جنس كتان استفاده ميكنيد سربرگ و پاك و كارت ويزيت خودتان را از اون جنس استفاده بكنيد كه يك هارموني سازگار باهم داشته باشند.

ما سعي كرديم هشت نكته كليدي و اساسي درخصوص نكات ضروري در طراحي ست اداري را به شما ارائه بدهيم و اميدوار هستيم اين مقاله براي شما مفيد بوده باشد و بتوانيد نهايت استفاده را از آن ببريد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.