شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

اصول طراحي چاپ فاكتور

مركز تخصصي انواع خدمات چاپي بصورت آنلاين در كشور

۲۵ بازديد

ما قصد داريم در اين مقاله اصول طراحي چاپ فاكتور را براي شما بيان بكنيم و اين نكته را بايد تاكيد كنم كه اهميت خاصي ندارد شما دارنده يك كسب كار بزرگ يا كوچكي هستيد . اين نكته بسيار مهم است كه وجود فاكتور و از همه مهم تر اصول طراحي چاپ فاكتور كه باعث اهميت بخشي به سازمان شما مي باشد چه مواردي بايد باشد.

فاكتور يكي از مهم ترين اسناد مورد نياز هر سازمان براي پيگيري جريان نقدينگي هر ارگاني مي باشد. چاپ فاكتور اين كمك را به شما مي كند تا حساب هاي دريافتي و خروجي خودتان را بعنوان يك سند قانوني و قابل پيگيري و رهگيري نزد خود نگهداري كنيد تا بتوانيد به راحتي از كسب كار خودتان بطور قانوني و شفاف محافظت بكنيد.

وجود فاكتور براي هر سازماني امري بسيار واجب و اجتناب ناپذير است و قصد نداريم در اين مقاله در خصوص اهميت چاپ فاكتور براي هر سازماني براي شما توضيحاتي را ارائه بدهيم قصد داريم در اين مقاله بيشتر اصول طراحي چاپ فاكتور را براي شما گوش زد بكنيم.

در بسياري از نرم افزار هاي گرافيكي همچون فتوشاپ ، كورل و … و يا با استفاده از يكسري قالب هاي آماده طراحي موجود در اينترنت مي توانيد طرح نزديك به ايده خودتان را انتخاب بكنيد و با استفاده از اين نرم افزار هاي قيد شده تغييراتي را متناسب با نيازمندي هاي سازمان خودتان تنظيم بفرماييد.

و يا همچنين مي توانيد از ابتدا يك طراحي بصورت كاملا اختصاصي براي خود تنظيم كنيد.

اگر قصد داريد با استفاده از الگوهاي آماده چاپ فاكتور اختصاصي طراحي بكنيد بايد اين الوگو را كاملا شخصي سازي بكنيد يعني لوگو و رنگ فاكتور نيازمندي هاي مندرج در فاكتور را بصورت كاملا شخصي مرتب بكنيد. و به راحتي از آن يك خروجي بگيريد و اگر قصد چاپ فاكتور فوري را داريد به راحتي مي توانيد خروجي گرفته شده را به يك مركز معتبر چاپ در كشور بسپاريد و خدمات چاپي خودتان را به آنها بسپاريد.

قصد داريم در ۴ گام اصول طراحي فاكتور را براي شما بيان كنيم

يك: ابتدا يك قالب كاملا متناسب با نيازمندي خودتان از اينترنت انتخاب بفرماييد.

دو: عكس هاي مورد نظر خودتان برروي فاكتور آپلود كرده

سه: مطالب مورد نياز خودتان را در فاكتور درج نماييد

چهار: از فاكتور نهايي خود يك خروجي بگيريد

اگر بعد از طراحي فاكتور قصد چاپ فاكتور را داريد بايد اصول طراحي چاپ فاكتور را بايد رعايت بفرماييد از جمله اين موارد:

يك: سايز فاكتور خودتان بستگي به سايزي كه نياز داريد انتخاب بفرماييد. دقت كنيد سايز بندي را دقيق متناسب به نياز خود و همچنين چاپخانه مرتب بكنيد.

دو : كد رنگي طراحي خودتان را براساس CMYK طراحي بفرماييد

سه: براي خلاصي برش بايد از هر طرح ۵ ميلي متر از لبه كار حاشيه امن قرار بدهيد. دقت كنيد اين خلاصي برش به معني اين نيست كه شما ۵ ميلي متر از طرح خودتان كسر بكنيد و حاشيه سفيد قرار بدهيد و طرحتان را طراحي بكنيد بايد شما پس زمينه طرح خودتان را بسط بدهيد و نوشته ها ، لوگو و مطالب مهم خودتان را بايد در آن حاشيه امن قرار بدهيد.

چهار: سعي كنيد از نوشتن كلمه شماره در باكس شماره خودداري بكنيد زيرا محل شماره بعد از بعد از فرم بندي مشخص مي شود.

پنج: براي خط پرفراژ ۱۲ ميلي متر از بالاي خلاصي پرفراژ قرار بدهيد و نوشته هاي خودتان را ۱۲ ميلي متر از بالا فاصله بگذاريد.

شش: سعي كنيد از فايل هاي خودتان خروجي PDF و يا JPEG بگيريد.

هفتم: چون گرماژ كاغذهاي فاكتور معمولا بين ۶۰ ، ۷۰ و ۸۰ گرمي تحرير مي باشد سعي كنيد از طرح هاي تمپلات تمام رنگي استفاده نكنيد.

هشتم: اگر قصد داريد لوگوي خودتان را در پس زمينه فاكتور لحاظ كنيد سعي كنيد حالت شفافيت لوگوي خودتان را در حالت ۷ درصد و يا كمتر قرار بدهيد.

يك قالب را انتخاب بكنيد و شروع به شخصي سازي آن قالب بكنيد. اگر قالبي كه انتخاب كرديد لايه باز بود به راحتي مي تونيد متن ها و تصاويرش را عوض بكنيد و يك فاكتور كاملا اختصاصي براي خود تنظيم بكنيد.

نام تجاري يا لوگوي خودتان را به فاكتور اضافه بكنيد

وجود يك لوگو و نام تجاري سازمان خودتان برروي يك فاكتور باعث مي شود وقتي مشتريانتان فاكتور شما را دريافت مي كند به سرعت به ياد سازمان و مجموعه شما بيافتن و به راحتي بتواند براي نوبت هاي بعد به شما رجوع كنند.

چاپ فاكتور جديد را براي مشتريان خودتان ايميل بكنيد

به دليل بروز تقلب و سرقت برند و نام تجاري در دنياي امروز هر گونه تغيير در فاكتور خودتان كه لحاظ شد به سرعت فاكتور اصلي خودتان را براي مشتريانتان ايميل بكنيد تا از بروز هر گونه تقلب در نام و برند شما جلوگيري بشود و به مخاطبين خود اين نكته را بگوييد كه وجود هر گونه تغييراتي در فاكتور خودتان به سرعت براي مشتريانتان ارسال مي شود كه خيالتان از هر گونه كپي برداري و تقلب و دست بردن در فاكتور سازماني شما جلوگيري شود.

ما سعي كرديم در اين مقاله اصول طراحي چاپ فاكتور را براي شما بيان كرده باشيم اميد است كه مفيد واقع شده باشد و بتوانيد در سلسله مقالات آينده آموزش طراحي فاكتور با فتوشاپ و يا طراحي فاكتور با ورد را براي شما بيان بكنيم تا اينكه شما بتوانيد به راحتي طراحي فاكتور و سپس چاپ فاكتور ارزان ، بسيار زيبا و اختصاصي با كمترين هزينه داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.