یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

مركز تخصصي انواع خدمات چاپي بصورت آنلاين در كشور

۵۷ بازديد

ما قصد داريم در ادامه آموزش ها و مطالب گذشته در خصوص آموزش كار با فتوشاپ، طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ را به شما آموزش بدهيم كه اميد مورد فايده واقع شود و بتوانيد نهايت استفاده را از اين مقاله ببريد.

اگر قصد طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ را داريد و همچنين اگر قصد چاپ آنرا داريد بايد يكسري اصول هميشگي چاپ را رعايت كنيد.

ما اصول اوليه را در طراحي تراكت با فتوشاپ ، طراحي بروشور با فتوشاپ براي شما بيان كرديم ولي براي اون سري از دوستاني كه در اين قسمت آموزش با ما آشنا شده اند مجدد بيان مي كنيم.

(توجه داشته باشيد اين آموزش و اصول براي زماني است كه شما قصد چاپ كارت ويزيت خودتان را داريد بايد اين اصول را رعايت بفرماييد و سعي كنيد در طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ اين نكات را رعايت بكنيد)

۱-براي چاپ كارت ويزيت، شما بايد پنجره اي كه مي خواهيد كارت ويزيت تان را در آن طراحي بكنيد را بصورت Cmyk باز بكنيد.(بصورت تصويري اين آموزش داده خواهد شد).

۲- كارت ويزيت خودتان را در ابعاد ۹ در ۶ ، ۸٫۵ در ۴٫۸ و يا بصورت مربعي ۵٫۵ در ۵٫۵ طراحي بكنيد.

۳- براي كارت ويزيت هاي ۸٫۵ در ۴٫۸ بايد از هر طرف ۳ ميلي متر و براي كارت ويزيت هاي ۹ در ۶ از هر طرف ۵ ميلي متر خط برش ايمن را بايد رعايت بكنيد. يعني نبايد در اين محدوده نوشته خاصي را قرار بدهيد زيرا ممكن است در هنگام برش، مطالب اصلي شما حذف بشود. البته اين به آن معنا نيست كه شما در آن فواصل ۳ يا ۵ ميلي متر هيچ طرحي را قرار نديد و خالي و يا سفيد بگذاريد بلكه بايد اون قسمت ها رو هم طراحي بكنيد فقط نبايد لوگو يا نوشته هايي كه ممكن است در هنگام برش بريده بشوند را در آن قسمت قرار بدهيد.

۴- برگه اي كه قرار ايجاد بكنيد با رزلوشن ۳۰۰ ايجاد بكنيد كه افت كيفيت پيدا نكند و باعث مي شود كيفيت چاپتون به مراتب افزايش پيدا بكند.

اين آموزش بصورت گام به گام بهمراه تصوير توضيحاتي رو خدمتتون اعلام ميكنيم اميد است اين توضيحات مفيد واقع شود.

يكسري از ابزارها در آموزش تراكت با فتوشاپ براي شما بيان شده است و مي تونيد از اون آموزش هم نيز استفاده بكنيد. اين آموزش براساس فتوشاپ ۲۰۱۵ مي باشد.

گام اول آموزش طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

در مرحله اول با استفاده از دكمه ميانبر Ctrl+N يا از سربرگ File برروي گزينه New كليك بكنيد. در پنجره باز شده طول و عرض كارت ويزيت خودتان را براساس اون سايزي كه قصد چاپ داريد سايز بندي بكنيد. ما در اينجا براساس سايز ۹ در ۶ طراحي ميكنيم.

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

گام دوم

در اين مرحله سعي كنيد در آن پنجره باز شده Resolution را در حالت ۳۰۰ قرار بدهيد. همچنين در قسمت Color Mode در حالت CMYK قرار بدهيد. در انتها برروي دكمه Ok كليك بكنيد.

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

گام سوم

در اين مرحله با استفاده از ابزار New Guides كه در سربرگ View مي باشد مي تونيد حد و حدود خط برش ايمن را براي كارت ويزيت خودتان ترسيم بكنيد. يعني قبل از اينكه طرحي را بخواهيد برروي كارت ويزيت خود لحاظ بكنيد اين خطوط ايمن را رعايت بكنيد. چون پنجره اي كه باز كرديم در ابعاد ۹ در ۶ مي باشد در نتيجه شما نيز بايد از هر طرف ۵ ميلي متر جدا بكنيد. با زدن برروي گزينه New Guides پنجره اي براي شما باز مي شود كه بايد در آن پنجره ۵/. را وارد بكنيد و براي آن سمتش يا بايد ۵٫۵ بزنيد يا بايد ۸٫۵ را وارد بكنيد.

يك روش راحت تر براي اين كار كه مي توانيد انجام بديد اين است كه كافي است به سربرگ View تشريف ببريد و از زير گروه View برروي گزينه New Guide Layout كليلك بكنيد. در پنجره باز شده در قسمت Margin مي توانيد از بالا و پايين و راست و چپ اندازه دلخواه خودتان را بصورت يكجا وارد بكنيد يعني شما وقتي مي خواهيد از هر طرف ۵ ميلي متر Guide ايجاد بكنيد كافي است همه خونه ها رو ۵ ميلي متر قرار بدهيد.÷

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

گام چهارم

در اين مرحله شما با استفاده از ابزار كناري در فتوشاپ برروي گزينه Rounded Rectangle Tool كه دكمه ميانبر آن U مي باشد كليك بكنيد. در قسمت بالايي نوار ابزار در قسمت wide را در حالت ۸۲۰px ، در قسمت Height در حالت ۸۰px و Radius را در حالت ۱۵px قرار بدهيد.

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

گام پنجم

در اين مرحله براي انتخاب رنگ دلخواه مي توانيد برروي آن لايه دوبار كليك كرده و در پنجره باز شده برروي Color Overlay بزنيد و رنگ دلخواه خودتان را در حالت Cmyk وارد بكنيد. ( K:0 Y:92 M:96 C:0 )

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

گام ششم

در اين مرحله بعد از انتخاب آن لايه برروي دكمه ميانبر Ctrl+T و يا از سربرگ Edit برروي گزينه Free Transform Path كليك بكنيد. در قسمت نوار ابزار بالاي Horizontal Skew را در حالت -۲۰ درجه قرار بدهيد. كه اون مستطيل به حالت زاويه دار قرار بگيرد.

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

گام هفتم

در اين مرحله محل قرار گيري طرح بروي كارت ويزيت خود را تنظيم بكنيد و هرجايي كه فكر مي كنيد بهترين حالت را دارد قرارش بدهيد.براي اين مي توانيد با استفاده از ابزار Move tool با دكمه ميانبر V اين كار رو انجام بدهيد.

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

گام هشتم

در اين مرحله معكوس همين طرح را روبروي همين طرح قرار بدهيد با رنگ ديگر. براي ايجاد لايه ديگر مي توانيد با استفاده از دكمه ميانبر Ctrl+Alt و يا با استفاده از ابزارهاي پايين فتوشاپ Creat a new Layer مي توانيد يك لايه جديدي را ايجاد بكنيد. و دقيقا بارنگ ديگري در طرف ديگر كار قرار بدهيد.

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

گام نهم

در اين مرحله با استفاده از ابزار  Rectangle Toolيك مستطيل در وسط كارت ويزيت ايجاد بكنيد تا بتوانيد قسمت لوگو را از قسمت توضيحات مخصوص به آدرس و ايميل و يا ساير موارد تفكيك بكنيد. و طبق روش گفته شده در مراحل قبل رنگش رو به دلخواه انتخاب بكنيد.

براي آشنايي هر چه بيشتر در خصوص درج مطالب مرتبط با كارت ويزيت مي توانيد مقاله نكات ضروري كارت ويزيت را با دقت مطالعه بفرماييد.

طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

business-card9-1

گام دهم طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ

در اين مرحله با استفاده از ابزار Ellipse چندين مربع در فواصل مختلف ايجاد مي كنيد. رنگ بندي ها رو هم متناسب با طرحتون انتخاب بكنيد.

business-card10

business-card10-1

گام يازدهم

در اين مرحله شما با استفاده از ابزار Custom Shape tool در نوار ابزار كناري فتوشاپ مي توانيد هر شكلي را بصورت پيش فرض استفاده كنيد. با انتخاب اين نوار ابزار در قسمت بالاي طرح مورد دلخواه خودتان را انتخاب كنيد و اگر طرح دلخواه خودتان را نتوانستيد پيدا بكنيد مي توانيد از طريق اينترنت آن طرح رو انتخاب بكنيد و درون دايره هاي ايجاد شده قرا بدهيد.

business-card11

business-card11-1

گام دوازدهم

در اين مرحله مي توانيم اسم سازمان خودتان را بالاي آن خط جدا كننده قرار بدهيد و لوگوي تان را روبروي آن خط جدا كننده قرار بدهيد

business-card12

گام سيزدهم

در اين مرحله براي طراحي پشت كارت ويزيت تون اون قسمت هاي مستطيل روي كارتون رو كپي كرده و در برگه جديدي كه طبق آموزش داده شده است در ابتدا Paste مي كنيم.

گام چهاردهم

در اين مرحله شما لايه مشكي رنگ را انتخاب كرده و دكمه ميانبر Ctrl+T فشار مي دهيد و سپس برروي همان لايه كليك راست كرده و در پنجره باز شده برروي گزينه Horizontal Position كليك بكنيد.

business-card14

business-card14-1

گام پانزدهم

در اين مرحله از لايه مشكي يك كپي مي گيريد با استفاده از دكمه ميانبر Ctr+Alt و سپس مجدد با فشردن دكمه ميانبر Ctrl+T يك حاشيه اي دور لايه مشكي ايجاد مي شود و مجدد برروي Horizontal Position كليك كرده تا يك مستطيلي كه ضلع پايينيش از بالايش بزرگتر باشه براي شما ايجاد بشود. اين مستطيل ايجاد شده را با استفاده از ابزار Move(V) در وسط كارت ويزيت خود قرار بدهيد.

business-card15

گام شانزدهم

در اين مرحله از لايه قرمز مجدد يك كپي كرده و در آن طرف كارت ويزيت خود قرار بدهيد. مجدد دكمه ميانبر Ctrl+T را فشار مي دهيد و برروي موس كليك راست كرده و گزينه Horizontal Position را انتخاب بكنيد كه طرح دقيقا به شكل قرينه تبديل بشود

business-card16

گام هفدهم

در اين مرحله در مركز كارت ويزيت لوگو بهمراه اسم سازمان تان قرار مي دهيد تا به زيبايي كارت ويزيت تان كمك بكند.

business-card17

اميدوار هستيم مقاله آموزش طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ هم براي شما مفيد بوده باشد. سعي ميكنيم بخش هاي مختلف و كار با نرم افزار فتوشاپ را براي شما آموزش بدهيم.

تا براي چاپ كارت ويزيت و يا هر چاپ ديگري بابت طراحي هزينه رو پرداخت نكنيد.در اين آموزش ديديد كه طراحي كارت ويزيت با فتوشاپ چقدر راحت و آسان مي باشد و به راحتي قابل استفاده براي همگان مي باشد

منتظر ساير مقالات ما در خصوص كار با نرم افزار فتوشاپ باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.